Magyar Közigazgatásfejlesztési Zrt.

Jogyügyleti nyilvántartás (Kötelezettségvállalás)

 

Az Önkormányzati működés egyik fontos területének a jogügyleteknek (szerződések, határozatok stb.) naprakész nyilvántartását biztosítja a rendszer. A jogügyletek nagyobb része az Önkormányzat által megkötött szerződések, amelyek nyilvántartási és elszámolási műveleteit lehet elvégezni. A szerződések nyilvántartásához a következő adatokat lehet megadni. Szerződő felek, határidők, teljesítések, szöveges leírások. Minden szerződéshez szerződés típus (közterület szerződesek, helyi támogatások, bírságok, stb.) rendelhető, amely alapján a csoportokra bontás és a későbbi pénzügyi elszámolás történik. A szerződések, a jogügyletek nyilvántartó rendszere biztosítja a szerződések és jogügyletek pontos elszámolását, és az elszámolási valamint a nyilvántartási adatok bármikor történő és esetleges visszamenőleges ellenőrzését. A rendszer egy több részes listát ad, amelyen a szerződéshez kapcsolódó összes információ kronológiai sorrendben látható. A jogügyleti és szerződés nyilvántartás szoros egységet képez a bevételi és kiadási nyilvántartási rendszermodullal.
 
Bevételi - Kiadási nyilvántartás
 
 
A bevételi és kiadási nyilvántartás a szerződés és jogügyleti nyilvántartás részeként a szerződések fizetési ütemezését, ezek teljesítését, a szerződéshez kapcsolódó számlákát és a számlák pénztári és banki mozgásainak teljes folyamatát dolgozza fel. A feldolgozás folyamatában a szerződésekhez előírásokat lehet rendelni, az előírásokat le lehet számlázni. Minden számlához postai csekk nyomtatható. A postai csekk visszaolvasása során a szoftver a befizetett össszeget automatikusan a postai csekkhez kapcsolható szerződésre, ügyfélre és számlára helyezi. Az előirányzatok generálása során az előírások-számlázandók részben megadott számlázási ciklusokban, a kijelölt dátumokra, az ott megadott jogcímen lévő összegeket írja elő a rendszer. Az előírásokat akár több évre előre is el lehet készíteni. Ez lesz a várható bevételek kimutatásának alapja. Az előírásokról automatikusan is elő lehet állítani számlákat. A számla generálása az esetek 95 %-ban elvégezhető. Az előírások adott időszakra történő jogcímenkénti összesítéséről a program automatikusan számla sorokat és a szerződés további adataiból számla fejrészt generál. A generálás folyamán létrehozza a számla-szerződés kapcsolati táblát is. A postai csekk nyomtatása az adott időszakra vonatkozó előírások jogcímre történő összevonása alapján történik. A nyomtatás során a rendszer egy ún. befizető azonosítót generál, amely a csekk megfelelő rovatába kerül. A postai csekk adatainak beolvasása a posta vagy a bank által feldolgozott és az önkormányzat részére visszaadott adatállományokból történik. Beolvasás során a program kiszűri a hibás tételeket és a hibátlanokat a szerződés és az ügyfél beazonosítása alapján azonnal jóváírja. A szoftver a feldolgozott adatok alapján lekérdezések sorát biztosítja. Kimutathatóak a szerződött összeg és a leszámlázott összegek, a szerződött összeg és a szerződésre befizetett összegek egyenlegei. Várható bevétel kimutatás, szerződés típus összesítés, hátralékos kimutatások, figyelmeztető és felszólító levelek gazdagítják a lekérdezések sorát. A bevételi és kiadási nyilvántartásban generált számlák, és a számlákhoz rendelt pénztári és banki kiegyenlítések azonnal megjellennek a pénzügyi rendszerben.